מרזבים הינם התקנים חיוניים בכל בניין מגורים, בית פרטי, מבנה תעשייתי, או מתחם עסקים. כחלק בלתי נפרד מהמבנה, מצריכים גם המרזבים תחזוקה שוטפת, טיפול, תיקון או החלפה, אך בניגוד למערכות והתקנים אחרים בבניין, נדרש לשם כך סיוע של בעל מקצוע המומחה בתחום העבודות בגובה.

אז למי כדאי לפנות שכנדרשת התקנת מרזבים או כשעולה הצורך בתיקון או בטיפול בהם? מה כדאי לברר בטרם בחירתכם באיש המקצוע המתאים ומדוע חשוב להתייחס לבחירת נותן השירות בתחום זה ברצינות המקסימלית? ריכזנו עבורכם את כל המידע הנחוץ למציאת חברה המעניקה שירותי עבודה בגובה, המתאימה ביותר לצרכיכם.

 

מרזבים - התקנה, תיקון, ניקוי ואיטום מרזבים

 

מרזב הינו צינור אשר נועד להוביל את מי הגשמים מהגג מטה, במטרה למנוע את הצטברותם, העלולה לגרום לנזקים למבנה. המרזבים המוכרים לכולנו מותקנים בדרך כלל בחלקו החיצוני של המבנה, אך עם זאת, קיימים גם מרזבים פנימיים המותקנים בתוך קירות המבנה, לרוב משיקולי אסתטיות.

ישנם מבחר סוגי מרזבים אשר נועדו למבנים שונים, לצרכים שונים ולטובת ניקוז של כמויות מים שונות ועל כן נבדלים ביניהם בין היתר בקוטרם. כמו כן, מרזבים שונים עשויים מחומרים שונים, כאשר לכל חומר היתרונות והחסונות הייחודיים לו ובעת בחירת המרזב יש להתחשב במאפיינים אלו, על מנת לוודא שהמרזב אכן מתאים למבנה ולסביבה בה מיועד להיות מותקן. החומרים העיקריים מהם נהוג לייצר מרזבים הינם פלסטיק, אלומיניום, אבץ, פח מגולוון או נחושת.

כך, התאמת מרזב למבנה כוללת למעשה את הבחירה בסוג המרזב, בחומר ממנו עשוי, בקוטר המרזב ובכמות המרזבים הנדרשת לשם ניקוז כמות המים המקסימלית הצפויה להצטבר על הגג.

 

תחזוקה שוטפת – צורך מחייב

חשוב לזכור כי כל סוג מרזב, גם אם הותאם באופן האידיאלי למבנה, דורש בדיקה תקופתית ותחזוקה שוטפת, לטובת מניעת סתימות, העלולות לגרום בסופו של דבר לנזקים משמעותיים. נזקים אלו הינם תוצאה ישירה של הצפות ונזילות, העלולות לחדור אל פנים המבנה ואל הדירות וכוללים רטיבות בקירות, יצירת עובש ואף גרימת נזקים משמעותיים לרכוש.

לכן, בין שירותי התחזוקה הנפוצים ביותר לבתים פרטיים, בנייני מגורים משותפים ומבנים מסחריים, ניתן למצוא את שירותי התחזוקה והטיפול במרזבים. שירותים אלו כוללים בדיקות תקופתיות של המרזב למניעת הצטברות לכלוך או פסולת החוסמים את הצינור, ניקיון ופינוי התעלה, בדיקת בלאי ותיקון נזקים.

את עבודות תחזוקה אלה יש לבצע בעזרת אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, המודעים למאפייני המרזבים השונים ולאופן הטיפול הנדרש והנכון בהם.

כמו כן, בין אם מדובר במרזב סטנדרטי ובין אם במעוצב, בין אם במרזב היוצא מגג מבנה ובין אם מפרגולה, בין אם במרזב העשוי נחושת ובין אם מאלומיניום או פלסטיק, הרי שכל עבודת התקנת המרזבים, ניקוי או תיקון, מתבצעת בגובה ועל כן מחייבת התנהלות מותאמת. על מנת לוודא התנהלות נכונה ואחראית זו, נדרשת פנייה לאנשי מקצוע מיומנים, המוכשרים לביצוע עבודות בגובה, תוך שימוש בכלל אמצעי הבטיחות, העזרים והביטוח הנחוצים לשם כך והמבטיחים הן להם והן למזמין השירות ביטחון ושקט נפשי.

 

צריכים שירות התקנת מרזב חיצוני, תיקון מרזבים או ניקוי מרזבים? כך תעשו זאת נכון

על מנת למצוא את החברה המתאימה ביותר לביצוע עבודות התקנה, ניקוי או טיפול במרזבים, יש לפנות לחברה המתמחה הן בטיפול במרזבים והן בעבודה בגובה. בבואכם לבחור בחברה המעניקה את שירותים אלו, הקפידו לבחון את הנקודות הבאות:

ניסיון – וודאו שנותן השירות הינו בעל ניסיון בטיפול במרזבים ככלל ובביצוע עבודות אלה בגובה בפרט. השוו בין נותני השירות השונים ובדקו האם טפלו בעבר בפרוייקטים דומים לפרויקט המבוקש והאם הינם בעלי הידע, הכישורים והציוד הנדרשים לעבודה זו.

מומחיות ומקצועיות – בדקו האם החברה מעסיקה אנשי מקצוע מיומנים בתחום, המוכשרים לביצוע עבודות אלה, בייחוג אם מדובר בעבודות מורכבות. כמו כן, וודאו כי בעל המקצוע המיועד לתת את השירות המבוקש אכן מוכשר לעבודה בגובה וכי התמקצע בשימוש באביזרים ובאמצעי הבטיחות המתאימים.

אמינות, שירותיות ואחריות – אחד המאפיינים הנדרשים החשובים ביותר של החברה, הוא רמת השירות, הקפידו להתרשם ממידת השירותיות של הצוות, זמינותו והתחייבותו בפניכם למתן מענה בכל בעיה הנוגעת לפרויקט המבוקש. כמוכן, סדקו אם החברה מעניקה אחריות על עבודתה ולאיזו תקופה.

ביטוח – מכיוון שעבודות התיקון, הניקיון וההתקנה של מרזבים הינה ברוב המקרים בגובה, וודאו שבעלי המקצוע מבוטחים לביצוע עבודה זו.

 

חברת בולט הינה בעלת ניסיון של מעל ל – 20 שנים בתחום העבודות בגובה ומעניקה את שירותיה למאות לקוחות בכל שנה, תוך התחייבות מלאה למתן שירות מקצועי, אמין, אדיב ובטוח. אז אם גם אתם מעוניינים בטיפול במרזב, אנא הרגישו בנוח לפנות אלינו בכל שאלה או בקשה ונציגנו ישמחו לתת לכם מענה ולהזמינכם לשיחת ייעוץ עם מומחי החברה, ללא כל התחייבות.

 

דילוג לתוכן