עבודה בגובה היא כל סביבת עבודה שהגישה אליה מצריכה מאיתנו התייחסות מיוחדת, כדי לבצע את העבודה ודורשת מאיתנו איזו שהיא פלטפורמה יציבה ובטוחה כדי לשהות באותה נקודה ולבצע את העבודה הנדרשת מבלי ליפול (הגדרת החוק המקומי בארץ מגדיר מבלי ליפול לעומק העולה על 2 מטר).

בולט עבודות בגובה – מידע חשוב שיש לדעת לפני הזמנת חברה לעבודות בגובה
בולט עבודות בגובה – מידע חשוב שיש לדעת לפני הזמנת חברה לעבודות בגובה

 

אנחנו בולט עבודות בגובה גוף ביצוע מוסמך ומקצועי נותן שירותים שונים ומגוונים בתחום עבודות הגובה ולכן משתמש בדרכים ובאמצעים רבים כדי לבצע את העבודות השונות , חשוב להבין שלבצע עבודה בגובה מכל סוג שהיא יש כמה דרכים שונות בביצוע העבודה , ולכן השרות הראשוני שמקבל הלקוח הפוטנציאלי מאיתנו זה האפיון של סביבת העבודה והדרך הנכונה לבצע את העבודה , אם זה מבחינה בטיחותית ואם זה מבחינה כלכלית ובכלל הדרך בה נבחר לבצע את העבודה בהחלט תקבע את איכות וטיב העבודה .

 

עבודת סולם – אמצעי קלאסי, פשוט ופופולארי מאוד בקרב בעלי המקצוע, מתאים לעבודות קצרות ולא מאומצות, לא ניתן לעבוד עבודה בגובה רב ,בדרך כלל מתאים עד גובה 7-8 מטר עבודה.

 

במת הרמה וסלי אדם (מכונת הרמה) – פתרון זה נעשה ע"י אמצעי מכני שמרים את העובד לגובה הנדרש, מאפשר גישה לעבודות שנמצאות בגבהים שונים, מייצר סביבת עבודה נוחה בנקודת העבודה. פתרון מצוין אך לא תמיד אפשרי, דורש מרחב עבודה כדי למקם אותו ולהפעיל אותו .

 

סנפלינג (גולש מעטפת מבנה) – אמצעי עבודה שנעשה ע"י חבלים מתבצע ע"י אנשי גובה מוסמכים לתחום זה, מאפשר גישה לעבודות שנמצאות בגובה בגבהים שונים, הרבה פעמים חוסך עלויות וזמן בביצוע העבודה. מאפשר ביצוע של מגוון רב של עבודות נדרשות בגובה .

 

פיגומים – אמצעי ותיק, ניתן לראות שמשתמשים בפיגומים לרוב בשלב הסופי (שלב הגמר) של הבניה, פיגום הוא אמצעי מצוין לביצוע עבודות שונות בתחום העבודה בגובה , חיסרון בעבודה עם פיגום מפריע לביצוע העבודה על הקירות ביין הקומות (כמו בהקמת קווי צנרת) ודורש זמן בהקמה של הפיגום, אך יחד עם זאת יש פעמים שעבודה עם פיגום נותן פתרון מצוין.

 

לאחר שבחרנו את הדרך בה נבצע את העבודה בגובה אחד מהדרכים הנ"ל ישנם תנאים לביצוע העבודה בגובה.

 

באופן כללי, עבודה בגובה דורשת 2 אנשים לפחות שמוסמכים לביצוע עבודוה בגובה, שהיגיון העומד מאחורי זה שאחד מהשניים יוכל לעזור ולתמוך בביצוע העבודה לקרוא לעזרה בשעת הצורך, ואפילו לעזור בחילוץ העובד בזמן חרום.

 

אזור "הסכנה" זה האזור מעליו מתבצעת העבודה, בין אם העבודה מתבצעת 2 מטר מעליו או הרבה יותר, חשוב לגדר ולהרחיק עוברי אורך או קהל סקרן מהאזור ובכלל להודיע על ביצוע העבודה לשכנים או לכל גורם אחר שנמצא באזור שיכול להיות מופתע ומוטרד מהפעילות, וכמובן שבאזור הסכנה חייב להיות צופה או כל בן אדם שידאג למנוע כניסה של אנשים לאזור המסומן, ובמקרים מסוימים יודיע למבצע העבודה בגובה על כניסה של עוברי אורך לאזור הסכנה ויפסיק את העבודה.

 

ציוד והסמכות – במדינת ישראל ישנו חוק שדורש שעל כל פעילות לצורך ביצוע עבודה בגובה, שמבצעה יהיה בעל תעודת הסמכה לביצוע עבודה בגובה, תעודה זו היא בעלת תוקף ומגדירה את הדרך לביצוע העבודה (ישנם דוגמאות לתעודות שונות בתחום בהמשך), וכמובן ציוד מגן אישי שנדרש לביצוע העבודה, רתמה, קסדה, חבל.

 

עבודה בגובה, זה לא נושא מסובך ,אך בהחלט דורש תיכנון משימה ועמידה בדרישות החוק , אנו ממליצים לכם ליצור קשר בכל נושא של עבודה בגובה, כדי שתוכלו להבין ותקבלו החלטה נכונה בבחירת האמצעי והתנאים לביצוע עבודה בגובה.

 

תוכלו להיכנס למדור פרויקטים באתר שלנו ולהתרשם בדרך בה אנו מנהלים ומבצעים עבודה בגובה .

 

בולט עבודות בגובה / יניב שזיפי

נייד : 052-2239804 ,משרד: 08-9243828,פקס 08-9243828

כתובת : כפר שמואל משק 72 ,ת.ד 171

אתר אינטרנט : www.bolt.co.il

דילוג לתוכן