הבטחה לאורך חיים – בעיות ותחזוקה של מעטפת המבנה.

מעטפת הבניין משמשת כקו הגנה ראשון מפני גורמים חיצוניים כמו מזג אוויר, טמפרטורה, מזהמים ונזקים פיזיים. לא רק שקירות החוץ אחראים על האסתטיקה והנראות של הבניין אלא גם ממלאים תפקיד מכריע בשמירה על השלמות המבנית ואריכות החיים של המבנה כמו גם מהווים גורם חשוב ביעילות האנרגטית של הבית. בכתבה זו נדון בבעיות וכשלים נפוצים במעטפת הבניין בישראל ומהם האופציות העומדות לרשותנו כשאר מדובר בשיקום ותחזוקה על מנת להבטיח את הביצועים האופטימליים של קירות הבניין/ מבנה שלנו (כמו לדוגמא: איטום קירות חיצוניים ותיקון סדקים בקירות חוץ).

שיפוץ וצביעת קירות חיצוניים, שיקום מבנים, שיקום בטון - בולט עבודות בגובה
שיפוץ וצביעת קירות חיצוניים, שיקום מבנים, שיקום בטון – בולט עבודות בגובה

בישראל, בטון משמש כחומר עיקרי לקירות המבנה. הודות לחוזקו הרב ושימושיו הרבגוניים הבטון הוא חומר אידיאלי ליצירת מבנים חזקים ועמידים. יחד עם איטונג לבניית הקיר, טיח ליישור והחלקה ולאחר מכן צבע, שליכט או אבן לאיטום ונראות, נבנים הרוב המוחלט של קירות הבניינים בארץ.

כמו כל חומר אחר, לא הבטון ולא שאר מרכיבי הקיר חסינים מפני בלאי הנגרם מגורמים סביבתיים, מים, שינויי טמפרטורה, תזוזות במבנה, או אפילו סתם זמן ותחזוקה לא נכונה, על אחת כמה וכמה אם מראש לא נבנו בצורה מיטבית.

 

בעיות נפוצות במעטפת המבנה כוללות:

  1. סדקים – סדקים נימיים בשכבות האיטום לרוב (צבע או טיח) או סדקים קונסטרוקטיביים הנוצרים מתזוזה של המבנה או תזוזה שונה בין חומרים אחרים במבנה.
  2. התנתקות והפרדה של שכבות – התקלפות של צבע או שליכט למשל בעקבות חדירת מים או יישום לא נכון.
  3. התנפחויות והתפרקות של בטון – לרוב בעקבות שחרור הגזים הנפלטים מהחלדה של ברזל הבניין.
  4. התנתקות ונפילה של אריחים – בין אם מהדבקה לא טובה או בלאי טבעי של האבן או תזוזה של המבנה (מומלץ לעיין בשירות שלנו חיזוק אריחים בבניין).

 

נזקים אלה משפיעים אחד על השני, יוצרים אחד את השני ומדרדרים את מצב הקיר באופן מואץ.

למשל, מים החודרים מסדק נימי גורים להתקלפות של שכבת האיטום ופגיעה בבטון, חלודה מפוצצת את הבטון ומאפשרת למים לגרום לקילופים בצבע/ שליכט וכו' וכו'.

לרוב, בעיות במעטפת המבנה מוזנחות מפאת חוסר המודעות של הדיירים לבעיה או חוסר האכפתיות, עד לשלב בו רואים שברים של הקיר על הרצפה או עד שנוצרים נזקי רטיבות בקירות הפנים. בשלב זה הנזק במעטפת כבר משמעותי למדי ודורש לרוב עבודת שיקום ותיקון יסודית ביניהן עבודות שיקום בטון וטיח, טיפול בחלודה ובברזל, פתיחת סדקים, צביעה או איטום של האזור הפגיע.

הרבה מנפח הנזק לקיר ועבודת התיקון הנדרשת בסופו של דבר ניתן ורצוי למנוע בעזרת מעט ראיית הנולד וטיפול תקופתי/ מניעתי אחת לכמה שנים או ברגע שנחשפים לנזק.

עבודה על מעטפת הבניין מעבר למורכבויות הנכללות בנזק ובתיקונים עצמם טומנת בתוכה את המורכבות והסיכון של הגישה והגובה.

כאשר נבחן ביצוע עבודה נבחן בראש ובראשונה מהי דרך הגישה לאזור העבודה, בין עם בעזרת סולם, פיגום, במת הרמה או בעזרת סנפלינג. יחד עם הלקוח ננתח את מצב הקיר ואת גורמי הנזק, ונציע דרך פעולה מיטבית לפי יכולת הלקוח.

לחברתנו ניסיון מוכח במתן פתרונות אפקטיביים על גבי מעטפת המבנה תוך שמירה על סטנדרט הבטיחות והביצוע הגבוהה ביותר, ובעלת כל האישורים ההסמכות והביטוחים הנדרשים (מומלץ לקרוא ביקורות של לקוחותינו!)

לשאלות, התייעצות והצעות מחיר התקשרו עכשיו!

 

דילוג לתוכן