תחום התחזוקה בענף התעשייה כולל אתגרים רבים, כאשר אחד הנפוצים בהם, עמו מתמודדים בעלי עסקים בענף, הוא הטיפול בחללים מוקפים. טיפול זה, הכולל עבודות תחזוקה, תיקונים, ניקוי ועוד, הינו הכרחי ומחייב את בעלי העסקים לאתר את אנשי המקצוע המתאימים, המוכשרים להתמודד עם האתגר ועם הסיכונים בתחום ואת בעלי הידע והכלים הנדרשים לשם כך.

אז מה הם חללים מוקפים? מה הן עבודות התחזוקה הנדרשות עבור חללים מוקפים? מה נדרש לביצוע מגוון העבודות בחללים אלה? מי מורשים לבצע את העבודות וכיצד תמצאו את נותן השירות המושלם לביצוען? ריכזנו עבורכם, תעשיינים, בעלי עסקים ובעלי נדל"ן, הנדרשים לטפל בחללים מוקפים, את כל המידע הנדרש להבנת מאפייני העבודה בחללים מוקפים ולמציאת אנשי המקצוע המתאימים ביותר לביצוע העבודה בצורה המקצועית והבטוחה ביותר ולשביעות רצונכם.

 

עבודות בחללים מוקפים
עבודות בחללים מוקפים

 

חללים מוקפים – כשאי אפשר להיכנס מהדלת…

חללים מוקפים הינם חללים הסגורים באופן חלקי או מלא, אשר אינם מיועדים ואינם מתאימים לשהיית אדם ואליהם לא ניתן להיכנס בדרך המקובלת, באמצעות דלת או פתח כניסה נגיש. חללים מסוג זה מסווגים כסביבות עבודות מורכבות ביותר ובהתאם – בעלות סיכון גבוה, הנובע מסכנות בטיחותיות ובריאותיות והכולל בין היתר איומים סביבתיים של חוסר חמצן, נפיצות, חומרים אורגניים, סכנת טביעה, סכנת נפילה מגובה רב, בעלי חיים ארסיים, טמפרטורה גבוהה וחוסר סירקולציה וסכנת אובדן קשר עם הסביבה.

בין מגוון החללים המוקפים ניתן למצוא פירים למיניהם, בורות ובארות, מיכלי אגירה (סילואים), פתחי ושוחות ביוב, צינורות גדולים, מרתפים, מנהרות, תעלות, כספות ועוד.

כל אלו, על אף שעלולים להוות בחלקם מלכודות מוות, מצריכים לעיתים טיפול תחזוקתי, תיקון או ניקוי, עבודות אותן ניתן לבצע רק באמצעות צוותים מיומנים אשר הוכשרו לפעילות זו במיוחד.

 

עבודה בחללים מוקפים – מקצועיות ובטיחות מעל לכל

על אף שחלק מהעבודות הנדרשות לביצוע בחללים מוקפים נראות ככאלה היכולות להתבצע על ידי כל בעל מקצוע, אין כך הדבר. בשל הסכנות הרבות הטמונות בעבודות בחללים מוקפים, נדרשים כאמור לביצוען בעלי מקצוע מיומנים המומחים בתחום זה ובביצוע העבודות השונות בתוך חללים מוקפים והיודעים להתמודד עם תנאי עבודה ייחודיים אלו.

בטרם בחירתכם בנותני השירות בתחום, חשוב להבין כי חשיבות רבה לבחירת חברה ואנשי מקצוע מתאימים, הפועלים על פי כללי הבטיחות המתאימים ותוך ביצוע עבודת הכנה מקדימה הולמת, הכוללת את השלבים הבאים:

הכרת הסביבה – על מבצע העבודה להכיר היטב את הסביבה בה מיועד לעבוד: מה סוג החלל, הכניסות, החומרים בסביבה, תנאים בתוך החלל וכו'.

זיהוי הסיכונים – לאחר הכרת הסביבה, על בעל המקצוע למפות את הסיכונים הקיימים בה, לרבות תרחישים קיצוניים ובלתי צפויים.

תכנון הפעילות ומציאת פתרונות לכלל הסיכונים – טרם הכניסה לחלל המוקף ותחילת העבודה, יש לתכנן את הפעילות על כל שלביה; החל מאופן הכניסה לחלל, דרך תכנון הפעילות עצמה ועד לתכנון יציאה בטוחה. כמו כן, כחלק מהתכנון, יש להיערך לתרחישים קיצוניים, בהם יידרש חילוץ מיידי של העובדים אל מחוץ לחלל המוקף ואף פינוי רפואי.

בחירת ציוד עבודה מקצועי ומותאם, לרבות ציוד לעבודה בגובה – בהתאם לתכנון העבודה, יש לבחור את הציוד הנדרש לביצועה, לכניסה לחלל ולשהייה בו וחשוב מכל – לבטיחותם של העובדים. חברות המתמחות בעבודות אלה, מחזיקות בציוד עבודה ובציוד בטיחות מותאמים, אשר יאפשרו את ביצועה של עבודה מקצועית ובטוחה.

בחירת בעל המקצוע המתאים – יש לוודא כי מבצע העבודה הינו בעל המיומנות, הניסיון והכישורים הנדרשים ובהם הכשרה לשימוש בציוד, לעבודה בטוחה, לעבודה בגובה וכו'.

עירנות לסביבה ויכולת למתן מענה לכל תרחיש – על החברה נותנת השירות לוודא בטרם ביצוע העבודה כי ביכולתה לתת מענה למקרים בלתי צפויים אשר עלולים להתרחש בחלל המוקף ובהם אספקת אוויר מיידית, כיבוי אש, ציוד עזרה ראשונה וידע במתן טיפול ראשוני, אמצעי קשר תקינים למבצע הפעולה ויכולת ליצירת קשר עם כוחות סיוע במקרה הצורך.

עבודות בחללים מוקפים
עבודות בחללים מוקפים


עבודות בחללים מוקפים הינן מורכבות כאמור וכוללות סיכונים רבים. בשל סיכונים אלו יש להיעזר בשירותיהן של חברות מורשות בלבד, המתמחות במתן שירותים בתחום זה ומעסיקות צוותים מקצועיים אשר עברו את כלל ההכשרות הרלוונטיות לעבודה בחללים מוקפים. זכרו – העסקת אנשי מקצוע שאינם מוכשרים לעבודה בחלל מוקף בפרט, עלולה להעמידם בסכנת חיים והאחריות על כך מוטלת במלואה עליכם.

מוזמנים ליצור קשר עם בולט עבודות גובה לקבלת מידע נוסף אודות עבודה בחללים מוקפים.

 

דילוג לתוכן