שיפוץ בניין בסנפלינג – מתי מומלץ?

ביצוע שיפוץ בסנפלינג אינו דבר שרואים כל יום, אולם מדובר בשיטה מקובלת בהחלט – בייחוד כאשר צריכים לבצע תיקונים בגובה רב, בחלקו החיצוני של מבנה – כמו צביעה מחדש או תיקון סדקים.

ביצוע עבודות שיקום מבנים בגובה אינו משחק ילדים ומדובר בעבודה שדורשת רמת מקצוענות גבוהה ומיומנויות רבות. סקרנים לדעת עוד על עבודות שיפוץ שונות הנדרשות לביצוע במקומות גבוהים וכיצד זה מתאפשר? המשיכו לקרוא.

 

מתי נדרשת עבודת שיפוץ או שיקום של מבנה בגובה?

כאשר מדובר בשיפוץ או בביצוע עבודת שיקום או תיקון של מעטפת חיצונית של מבנה – הדבר הראשון שבוחנים הוא הגובה בו נדרשים לעבוד. כאשר מדובר בעבודה בהיקף גדול על פני גובה נמוך יחסית, ניתן להקים מערך פיגומים ולעבוד בביטחה על דופן המבנה. אם מדובר במבנה קטן ונמוך במיוחד, יש מקרים בהם סולם יספיק. מה עושים כאשר מדובר במבנה רב קומות? אתם רוצים לשלוח פועלים לעשות עבודות טיח או צבע על פיגום בגובה 20 קומות? 10?

הדרך הבטוחה ביותר לבצע משימות כאלו היא לבצען באמצעות טכניקת גלישה – סנפלינג. מדובר בשיטה בה העובדים אינם עומדים על מערך פיגומים, אלא מגיעים לנקודת הביצוע כאשר הם תלויים בגובה על מערכת חבלים ייעודיים, מאובטחים כהלכה, וכך הם מתניידים להם מעלה מטה ולצדדים.

מדובר במיומנות גבוהה ביותר המחייבת מקצוענות משולבת – כיוון ששיפוצים בגובה אינם זהים לעבודת שיפוצים רגילה.

מה מייחד עבודת שיפוצים בגובה?

במקרים של עבודות שיפוץ או תיקון שגרתיות, על בעל המקצוע להכיר היטב את תחום העבודה שלו, להיות מקצועי ומיומן ולשמור על כללי בטיחות בסיסיים הנוגעים לסביבת העבודה שלו ולחומרים והכלים בהם הוא משתמש.

עבור אלו העוסקים בשיפוצים, תיקונים או בעבודות שיקום מבנים בסנפלינג – מדובר בכל אלו ועוד.

מעבר להיותם מקצוענים בתחומים השונים של השיפוץ, התיקון או השיקום, הכרת כלי העבודה השונים והחומרים הדרושים, הקפדה על בטיחות בסיסית – עובדים אלו חייבים להיות גם, במקביל, מיומנים בטכניקת הסנפלינג, ברמה המאפשרת להם לבצע את כל המשימות הנדרשות תוך כדי שהם תלויים על חבלים ונדרשים לידע נרחב, ביטחון גבוה וציוד מותאם.

רוצים המחשה? בואו ניקח דוגמא פשוטה ממש: דפיקה בפטיש על מסמר. בבית זה ממש קל, נכון? ביד אחת המסמר, בשניה הפטיש, דפיקה קלה ראשונה ועוד אחת חזקה יותר וזהו. הייתם צריכים לעשות זאת בגובה שהינו מעט יותר מגובה עיניים? אין בעיה – שרפרף או סולם ביתי קטן מספיק. כעת נסו לדמיין את אותה הפעולה, אבל כאשר אתם תלויים בגובה שיכול להגיע למספר עשרות מטרים. אל תשכחו גם שבבית, אם נשמט לכם הפטיש, הוא נופל לריצפה וזהו. כאשר אתם תלויים בגובה – אוי ואבוי אם ייפול לכם הפטיש. עכשיו תארו לעצמכם ביצוע של עבודות צביעה, טיח, איטום ועוד, כאשר אתם תלויים כך בגובה רב. חושבים שכל אחד יכול?

תיקונים בגובה

איך בוחרים אנשי מקצוע לשיפוץ בגובה?

כפי שכבר הבנתם, עבודה בגובה אינה משימה שמיועדת לכל אחד, ולא כל מי שמתיימר להיות מקצוען בתחומי השיפוץ, יוכל לבצע עבודה איכותית גם בגובה רב. דעו כי כאשר אתם מזמינים איש מקצוע, עליכם חלה גם כן אחריות – אתם לא רוצים למצוא עצמכם נתבעים על ידי איש מקצוע שלא דאג לבטח עצמו כראוי מפני פגיעה במהלך העבודה.

לכן, כאשר אתם בוחרים בעלי מקצוע לשיפוץ בגובה – הקפידו על כך שהם מוסמכים לכך, מעבר להיותם בעלי ידי זהב. דאגו לוודא שאתם שוכרים אנשי מקצוע שדואגים להיות מצויידים בביטוח הנדרש – כדי שאם הם ייפלו, זה לא ייפול עליכם.

בקיצור – תבחרו בנו.

מי אנחנו?

נעים להכיר, אנחנו חברת ״בולט – עבודות בגובה״. את החברה הקים יניב שזיפי שהינו מדריך מוסמך לעבודות בגובה, המוכר על ידי משרד העבודה ובעל ניסיון של מעל 20 שנים בתחום. ליניב ניסיון רב בתחום גלישת מעטפת מבנים, טיפוס תרנים וכדומה, והוא כבר הוציא לפועל פרוייקטים רבים, שונים ומגוונים – כולם בתחום העבודה בגובה ובחללים מוקפים, הדורשים השתלשלות מגובה על מנת להגיע אליהם.

חברת ״בולט״ עוסקת בתחום ביצוע עבודות בגובה מול גופים פרטיים ועסקיים ואיכות הביצוע שלנו הינה מהגבוהות ביותר הקיימות – כי על האיכות שלנו אנחנו לעולם לא מתפשרים.

דברו איתנו

אם אתם מעוניינים בביצוע עבודה הדורשת אנשי מקצוע המתמחים גם בביצוע בגובה, המגיעים מצויידים כראוי בכל הכלים הנדרשים, עם ההסמכות הנדרשות על פי חוק ועם ביטוחים מתאימים – בולט היא הכתובת שלכם. דברו איתנו עוד היום בטלפון שמספרו 052-2239804, כי אצלנו, בכל ביצוע בגובה, השמיים הם הגבול.

דילוג לתוכן